Jag har rätt att påverka i skolan (åk 7-9)
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på hur man kan påverka i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på hur man kan påverka i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på och svara på frågor om vad de gör för att må bra.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på och svara på frågor om vad som krävs för att få vara sig själv.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera kring barnens rätt till lek, vila och fritid.
Övningen är anpassad för elevhälsan och eleverna får prata om att vara värdefull precis som man är och att alla barn har rätt att få vara sig själv.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på betydelsen av en lugn och trygg miljö i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera över vad en meningsfull fritid betyder för dem.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på måltidens betydelse för att umgås med sin familj.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på alla barns rätt att vara ifred.
Övningen är anpassad för elevhälsan och uppmärksammar att eleverna är värdefulla personer som är fria att uttrycka sina åsikter och tankar.
Skandalscener utspelade sig på Ullevi – en åskådare måttade ett slag mot Öster-spelaren Sebastian Starke Hedlund. – Jag blev riktigt förbannad och bes...
Fenomenet ”Skinnytok” sprider smalhetsideal och viktminskningstips på Tiktok. Enligt plattformen själva ska innehåll som uppmuntrar till ohälsosamma k...
Matpriserna stiger och det diskuteras både bland politiker och konsumenter vad man kan göra åt det. Yonis Ali, 25, är med i styrelsen i en förening so...
Södertörns högskola ska storsatsa på kriminologi och i höst blir det skolans nya huvudämne, med professor Amir Rostami i spetsen. – Mitt mål är att kr...