Jag har rätt att påverka i skolan (åk 7-9)
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på hur man kan påverka i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på hur man kan påverka i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på och svara på frågor om vad de gör för att må bra.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på och svara på frågor om vad som krävs för att få vara sig själv.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera kring barnens rätt till lek, vila och fritid.
Övningen är anpassad för elevhälsan och eleverna får prata om att vara värdefull precis som man är och att alla barn har rätt att få vara sig själv.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på betydelsen av en lugn och trygg miljö i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera över vad en meningsfull fritid betyder för dem.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på måltidens betydelse för att umgås med sin familj.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på alla barns rätt att vara ifred.
Övningen är anpassad för elevhälsan och uppmärksammar att eleverna är värdefulla personer som är fria att uttrycka sina åsikter och tankar.
Facebook och dess ägare Meta har anmälts av polisen för att de lägger ut falska annonser från bedragarnätverk. Detta efter Uppdrag gransknings avslöja...
Nästan vartannat barn tycker att föräldrarna lägger för mycket tid på mobilen. Det visar en ny dansk undersökning. Tre av fyra barn i undersökningen t...
När forskare i Lund tog blodprover på tjejer i gymnasiet visade det sig att mer än var tredje, 38 procent, lider av järnbrist. På Malmö Latinskola bek...
Antalet ärenden där barn utsätts för barnpornografibrott och andra sexuella brott på internet eskalerar. Förra året fick polisregion Öst 800 sådana är...