Jag har rätt att påverka i skolan (åk 7-9)
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på hur man kan påverka i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på hur man kan påverka i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på och svara på frågor om vad de gör för att må bra.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på och svara på frågor om vad som krävs för att få vara sig själv.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera kring barnens rätt till lek, vila och fritid.
Övningen är anpassad för elevhälsan och eleverna får prata om att vara värdefull precis som man är och att alla barn har rätt att få vara sig själv.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera på betydelsen av en lugn och trygg miljö i skolan.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna svara på frågor om och fundera över vad en meningsfull fritid betyder för dem.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på måltidens betydelse för att umgås med sin familj.
Övningen är anpassad för elevhälsan och här får eleverna fundera på alla barns rätt att vara ifred.
Övningen är anpassad för elevhälsan och uppmärksammar att eleverna är värdefulla personer som är fria att uttrycka sina åsikter och tankar.
Vad är okej och inte när det kommer till sex? Hur vet man var gränsen går? En ny svensk-norsk studie visar att det råder en del osäkerhet bland unga n...
Personbilar står för över 90 procent av vägtrafikens utsläpp, och i drygt hälften av Sveriges kommuner har andelen hushåll med två bilar ökat istället...
Vapenvilan mellan Israel och Hamas har gått in i sin första fas. Vägen mot den tredje och sista kan dock bli snårig. – Det finns egentligen inget fört...
Polisen kallar den farliga trenden för poängjakten, som går ut på att unga filmar misshandel av andra unga och publicerar det på sociala medier för at...